
Printmedia: een krant of magazine is meer dan een papieren product
Dagbladen zijn stuk voor stuk sterke nieuwsmerken die een steeds breder platform bieden.
Dagbladuitgevers beperken zich al lang niet meer tot papier alleen. Alle dagbladen beschikken over een website die 24 uur per dag nieuws en actualiteiten bieden, vaak in combinatie RSS feeds. Er wordt een uitgebreid crossmediaal platform geboden, waardoor er een wisselwerking ontstaat tussen de papieren versie van de krant en de digitale versie van de krant.
Uw advertentie wordt gewaardeerd
Dagbladreclame/magazinereclame irriteert de consument het minst.
Uit onderzoek blijkt dat reclame in dagbladen het minst irriteert van alle onderzochte media. Sterker nog, lezers zoeken advertenties die wekelijk terugkeren op: ze verwachten op die plek in de krant bijvoorbeeld de aanbiedingen van de vaste supermarkt. De advertentie wordt als het ware een vaste rubriek in de krant en daarmee onderdeel van het nieuws.


Aandacht voor uw hele boodschap
Dagbladlezen is een primaire activiteit, de lezer staat open voor informatie.
De lezer neemt de krant in zijn eigen tempo door. Hij bepaalt zelf wanneer, hoe lang en hoe vaak hij de krant ter hand neemt. Bovendien laat de lezer zich daarbij, in tegenstelling tot radio en televisie, niet afleiden door andere bezigheden. Dagbladlezen is een primaire activiteit: de lezer staat open voor informatie. Commerciële boodschappen zijn daarbij een wezenlijk onderdeel van de krant. Van die aandacht kan een adverteerder profiteren. Met een aantrekkelijk creatief concept kun je de aandacht van de lezer trekken en vasthouden.
Vandaag bedacht, morgen in de krant
Inhaakadvertenties trekken meer aandacht dan gewone advertenties.
Dagbladen zijn hét medium voor actuele advertenties die inhaken op (onverwachte) nieuwsfeiten. Door de korte aanlevertijden kun je als adverteerder snel aansluiten op het nieuws van de dag. De advertenties vormen zo als het ware een aanvulling op de redactie. Daarmee kun je op een positieve manier letterlijk ‘in het nieuws’ komen, en bovendien profiteren van de hoge likeability en het effect dat aantoonbaar hoger is. Denk aan Koninginnedag, de geboorte van een oranje prinses, de Elfstedentocht, Olympische Spelen of het EK Voetbal.

